gmina z przyszłością

Pilnie poszukujemy asystenta rodziny !

  Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złoczewie poszukuje osoby do świadczenia usługi:

 Asystenta rodziny (umowa zlecenie) od   1 sierpnia 2023 r.

 

 Wymagania niezbędne:

 1)  wykształcenie określone zgodnie z niżej wymienionymi przepisami:

-  Ustawą z dnia 9.06.2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

-   Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9.12.2011 roku w sprawie szkoleń na asystenta rodziny:

       wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub

       wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy     z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony rozporządzeniem właściwego ministra oraz udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

       wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, obejmujące zakres programowy szkolenia określony rozporządzeniem właściwego ministra, a także udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

2)   kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,

3)  kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,

4)     kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

 Wymagania dodatkowe:

 1)  prawo jazdy kat. B  i  własny samochód do dyspozycji;

2)  umiejętność obsługi komputera,

3)  wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

4)  solidność i rzetelność, dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnej pracy,

5)  nieposzlakowana opinia,

6)  odporność na stres.

  Zakres wykonywanych zadań:

 1)   opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny  i w konsultacji   z pracownikiem socjalnym;

2)  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3)   udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, problemów psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;

5)  wspieranie aktywności społecznej rodzin;

6)  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

7)  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

8)   motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

9)  udzielanie wsparcia dzieciom, a w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

10)  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

11)  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

12)  realizacja zadań określonych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;

13)  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

14)  dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;

15)  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

16)  monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17)  sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18)    współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19)  współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

 Warunki zatrudnienia:

·         Praca na umowę zlecenie od   1 sierpnia 2023 roku.

·         Praca  na terenie gminy Złoczew

·         Praca asystenta rodziny wykonywana będzie w ramach umowy zlecenia w wymiarze 6 godzin tygodniowo, w dni powszednie, w zależności od potrzeb  także w godzinach popołudniowych.

              W przypadku zwiększenia potrzeb rodzin objętych wsparciem istnieje możliwość zwiększenia

              liczby godzin.

·         Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Ponadto asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez MGOPS w Złoczewie.

 Wymagane dokumenty:

        Życiorys – CV;

       Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

       Własnoręcznie podpisane oświadczenie  kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  do celów rekrutacji,

       Własnoręcznie podpisane oświadczenie  kandydata o posiadaniu pełni władzy rodzicielskiej oraz o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (w przypadku gdy występują).

       Własnoręcznie podpisane oświadczenie  kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

       Prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

 Termin i miejsce składania dokumentów:

 Osoby zainteresowane proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Złoczewie (pokój nr 8) lub przesłanie pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Asystent Rodziny”, w terminie do dnia 15 lipca 2023 roku do godz. 15.00.

 

Kierownik MGOPS zastrzega sobie prawo zaproszenia do rozmowy tylko wybranych kandydatów.

 

Załącznik:

- Klauzula informacyjna

załącznik nr 1

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Klauzula informacyjna dla osób fizycznych zatrudnionych MGOPS na umowie zlecenie.

1.   Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO, informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złoczewie z siedzibą w z siedziba w ul. Burzenińska 8, 98-270 Złoczew.

2.   Dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem z Panią/Panem umowy będą przetwarzane w następujących celach:

o   związanych z realizacją podpisanej z Panią/Panem umowy,

o   związanych z dochodzeniem ewentualnych roszczeń, odszkodowań,

o   udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, wnioski i skargi,

o   udzielania odpowiedzi w toczących się postępowaniach.

3.   Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest:

o   niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

o   konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), niezbędność do celów wynikających zprawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4.   Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy.

5.   Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane:

o   podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz

o   organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną.

6.   Pani/Pana dane nie będą przekazane do państw trzecich.

7.   Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:

o   czasu obowiązywania umowy,

o   przepisy prawa, które mogą nas obligować do przetwarzania danych przez określny czas,

o   okres, który jest niezbędny do obrony naszych interesów.

Ponadto, informujemy, że ma Pani/Pan prawo do:

o   dostępu do swoich danych osobowych,

o   żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,

o   żądania usunięcia swoich danych osobowych, w szczególności w przypadku cofnięcia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie, gdy nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,

o   żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,

o   wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu,

o   przenoszenia swoich danych osobowych,

o   wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych(na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)..  

8.   W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny bądź adres e-mailowy.

9.   Inspektorem Ochrony Danych (IOD) można kontaktować poprzez adres e-mailem: inspektor@myiod.pl. Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych przez MGOPS w Złoczewie.

Wyświetlono: 365

Pobierz PDF

Mogą Cię również zainteresować