OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Przebudowa dróg gminnych – odcinki ulic osiedlowych na osiedlu Słoneczne w Złoczewie.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
roboty budowlane
Ogłoszenie opublikowano w BZP w dniu 22. 02. 2011r. pod nr 61419 - 2011
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
- I. 1) Nazwa i Adres : Gmina Złoczew, ul. Szeroka 17, 98-270 Złoczew, woj. łódzkie,
telefon (43) 8202460, fax (43) 8202592,
Adres strony internetowej : www.bip.zloczew. pl
- I. 2) Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa.
SEKCJA II; PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- II. 1) OPIS
1.1) NAZWA NADANA ZAMÓWIENIU PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO;
Przebudowa dróg gminnych – odcinki ulic osiedlowych na osiedlu „Słoneczne” w Złoczewie.
II. 1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II. 1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa następujących odcinków ulic :
1) Ulica Nowa i część ul. Opłotki – nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szer. 6,0 m, chodnik jednostronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 352 mb. Na odcinku 150 mb chodnik po obydwu stronach ulicy Opłotki.
2) Ulica Sportowa – nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm warstwa ścieralna o szer. 6,0 m , chodnik dwustronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 391 mb
3) Ulica Słoneczna – nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szerokości 6,0 mb chodnik dwustronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 155 mb
4) Ulica Kwiatowa - nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szerokości 6,0 mb chodnik dwustronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb - długość około 218 mb
5) Ulica Lipowa - nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szerokości 6,0 mb chodnik dwustronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 160 mb
6) Ulica Krasickiego - nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szerokości 6,0 mb chodnik dwustronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 279 mb
7) Ulica Opłotki ( druga część) - nawierzchnia mineralno-bitumiczna gr. 4 cm, warstwa ścieralna o szerokości 6,0 mb chodnik jednostronny z kostki betonowej Polbruk o szerokości 1,5 mb – długość około 300 mb
Szczegółowy zakres prac zawiera dokumentacja projektowa (projekt budowlany), przedmiar oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR).
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233121-3 Roboty w zakresie dróg głównych,
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
6 miesięcy po dniu podpisania umowy na realizację przedmiotu zamówienia.
SEKCJA III; INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 38.000,00 zł. należy wnieść przed składaniem ofert.
III.2)ZALICZKI
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
III 3) WARUNKI UDZIAŁU
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków zawartych w art. 22 ust. 1 ustawy PZP.
1) Posiadania wiedzy i doświadczenia – Warunek zostanie uznany za spełniony gdy wykonawcy wykażą , iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tzn. w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, wykonali co najmniej dwa zamówienie o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00zł brutto, którego przedmiotem była budowa dróg i chodników.
2) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę odpowiednimi osobami do wykonania zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności drogowej.
3) Sytuacji ekonomicznej i finansowej – warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie:
a) środków finansowych lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 1 800,00,00 zł.;
b) ubezpieczenie od działalności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o zamówienie publiczne z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą,
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp,
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 USTAWY PZP,
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
1.1 Formularz ofertowy – zał. nr 1 do niniejszej SIWZ,
1.2 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania zał. nr 2 i nr 3 do niniejszej SIWZ
1.3 Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia – zał. nr 4 do niniejszej SIWZ,
1.4 Wykaz robót budowlanych – zał. nr 5 do niniejszej SIWZ,
1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą pełnić funkcje kierowników budowy posiadają wymagane uprawnienia w specjalności drogowej ,
1.6 Projekt umowy – zał. nr 6 parafowany na każdej stronie,
1.7 Dowód wniesienia wadium,
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:
2.1 aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
2.2 aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2.3 aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2.4 aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2.5 aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
3.1 Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tzn. w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonali co najmniej j dwa zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto, którego przedmiotem była budowa dróg i chodników.
3.2 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,
4. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
4.1 opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
5. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
5.1 Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.1, 2.2, 2.3 i 2.5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.2 Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 2.4 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.3 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. 5.
6. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
6.1 Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 3 i 4 polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. od 2.1 do 2.5 dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia,
6.2 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 6.1 kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
6.3 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia musi spełniać co najmniej jeden.
Zgodnie z art. 26 ust. 2c „Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku”.
Wszystkie w/w dokumenty winny być przedstawione w formie oryginały lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (y) uprawnioną (e) do składania woli w imieniu Wykonawcy.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to , że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
SEKCJA IV; PROCEDURA
IV. 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Specyfikacje istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Złoczewie ul. Szeroka 17, 98 – 270 Złoczew, pok. Nr 10.
Strona internetowa: WWW.zloczew.pl
IV.3.4) Termin składania ofert: 29. 03. 2011 r. . godzina 1030.
IV.3.5) Termin związania ofertą: 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29. 03. 2011 r. o godz. 1100.
IV.3.13.) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/ programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie dofinansowane w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Zatwierdzono w dniu 22. 02. 2011r.
Burmistrz Miasta Złoczew
Jadwiga Sobańska
Wyświetlono: 339